0

dunia oh dunia

bukan salah dunia mengandung

mengandungi kita

manusia

yang menganggap kerjaya yang baik menjamin kehidupan yang lebih baik

lalu wujudlah sistem pembelajaran

pelajar ditekan untuk belajar

oleh guru

oleh ibu bapa

unutk mendapatkan kerja yang baik

lebih baik daripada mereka

kadang2 aku tertanya-tanya

hidup memang macam ni je ke

belajar pandai-pandai

masuk sekolah bagus

belajar lagi

masuk universiti

belajar lagi

dapat kerja

kerja pulak

lepas tu?

kahwin?

lepas tu?

jaga anak dekat rumah jugak

orang cakap

bersusah-susah dahulu bersenang senang kendian

stress perkara biasa

semua orang stress

tapi bagi aku

kalau dah senang kenapa nak susah

kebudak-budakkan?

ya,aku budak lagi

tak nampa jalan luar lagi

betapa susahnya dunia di luar

aku bosan hidup macam ni




0

the world become worst

You don't have any idea how stressful i'am

i don't have any idea how stressful you are

we even don't know how to understand our felling

so it became worst

day by day

night by night

nobody cares

what you feels

nobody want to know your problem

cause their also have their own problem

to settle with

they don't want to put another problem onto their problem

so it became even worst

the world become worst
0

Hari Stress Semalaysia

*sedut jerebu dalam blog

kita hidup bermasyarakat

lagi lagi bila kita menetap di asrama

menetap?

haha.tumpang.

ya.tumpang lagi meyakinkan bunyinya.

aku stress.

dengan sekolah baru ni.

dengan kawan.

dengan cikgu.

dengan pak guard.

dengan makcik cleaner.

jua makcik DeMa.

cikgu cikgu buat aku meluat nak belajar.

daripada tak suka jadi meluat.

selalu bandingkan zaman dia dengan zaman sekarang.

zaman berubah,cikgu.

kawan kawan buat aku emo dengan perangai tak ade adab dorang.

bila aku emo mula lah marah.tak suka.

hish.


Back to Top