0

pepatah yang patah

kau kena faham maksud ibarat,baru kau booleh cakap dunia ibarat roda

kelas tambahan : bola tu bulat . pahang menang . haha
0

aku

aku bukan begini.suatu ketika dahulu.tetapi persekitaran yang membuatku begini.kalau aku melawan persekitaran.aku juga akan menjadi sama seperti mereka.
0

sometimes

 

sometimes we must be further apart so we will not tear inside
0

geram jangan engkau geram...geram...geram..

kalau rasa nak marah , baik pendam . diam lebih baik daripada tengking orang . syaitan dok tepuk tangan . bila marah , baik duduk .tak boleh juga , baring . tidur lagi baik . lepas tu boleh bangun dengan senyuman dan lupakan apa yang dah berlaku.itu lebih baik.

kelas tambahan : jangan buat keputusan ketikan sedang marah , jangan berjanji semasa gembira.
0

pemimpin

simple tajuk aku tapi panjang huraiannya

susah nak jadi pemimpin ni.bila terlalu ikut arahan orang atasan contohnya cikgu,budak2 bawahan tak suka.bandingkan dengan pemimpin tahun lepas.kalau tak ikut arahan lak kita yang kena marah dengan cikgu.kita jugak yang kene soal dekat akhirat.kenapa tak amanah dengan tugas?nak jawab apa? ada ke budak2 bawahan yang merungut tadi tu nak tolong jawab kan?

tapi ramai yang ambik mudah. "alah baru budak kecik.."alah,biasalah budak sekolah"

lepas tu ada lagi satu puak.baguslah nak laksanakan hukum hudud tu.nak buat mcm brunei.ya.untuk pengajaran.tapi aku memang takleh blah kalau orang yang sibuk ckp psl hudud tu,,sendiri tak reti nak sedar diri.tanggungjawab sendiri takleh nak tanggung.nak cakap pasal hukum hudud.solat pun cincai.bangga sangat kalau lewat subuh,maghrib.bajet otai.

nilah yang buat orang bukan islam pandang rendah pada islam.tau nya nak gaduh.nak bertengkar.takleh cakap elok2?betulkan diri sebelum nak betulkan orang lain.buat yang kecik baru yang besar.memang lah kita dengar nasihat walau dari seorang pelacur.tapi korang bukan pelacur.paham tak?korang boleh pikir apa yang baik apa yang buruk.macam mana orang nak ikut kita kalau kita sendiri tak betul?

yang si tudung labuh tu.seolah-olah tudung labuh tu untuk menyelindungi keburukan korang.bukan aku hina orang yang tudung labuh.bagus lah dia tutup aurat dengan sempurna tu.tapi perangai tak berapa nak elok.bukan semua.segelintir.tu pun aspek sekolah aku je.aku tak tengok dunia luar lagi.
 yang freehair..,lagi naya.out langsung.

kelas tambahan:minta maaf kepada yang terasa.aku dah lama pendam.kalau ada yang nak berhujah.silakan.aku ni jahil juga.nak juga tau kenapa.
0

aku nak berpolitik - listen,listen,listen-

aku tak boleh blah
kalau kau just budak sekolah
konon pandai
ada bukti
aku bukan pro-kerajaan
bukan pembangkang
aku budak sekolah.tolong lah faham
kau cerita macam rumah p.m tu depan rumah kau.
rosmah pergi mana
najib dengan sape
semua kau tau
memang lah ada saksi
tapi kau bajet sangat
naik meluat
nak betulkan kerajaan ke?
sedangkan nabi pun tak pernah marah umat dia
dia sabar je nak sampaikan dakwah.nak betulkan yang salah
perlu ke kau bgtau semua org najib tu mcm mana,rosmah tu mcm mana.nik aziz tu macam mana
tak boleh nak perbetulkan betul2? jgn fitnah.kalau kau rasa kau memang dah betul sangat,tak payah ngumpat.nanti dosa dia pergi kat kau.
satu lagi.
kau tu budak sekolah je.
Back to Top