Translate

panduan menulis blog.

By Naja - 7:29 PTG

tuddiaahh aihh..punya skema tajuk sampai noktah pun aku taruk.*deep breath.bissmillah.sebelum apa apa.nak mintak maaf dulu kot sebab kali ni aku nak maki sikit.hah.maki pun bismillah.

setelah lama menyepi.hem.mungkin lebih sesuai gunakan istilah mereput.di rumah.aku pun belajar berjalan sedikit demi sedikit.untuk mengelakkan lumpuh dan semput di hari tua.apa.blogwalking tu pun diiktiraf sebagai perjalanan apa.

aku rumuskan di sini yang mostly blogger adalah wanita.ya.lelaki yang berhati wanita juga diambil kira.apa.dah tahu.cis.baik aku terus ke langkah seterusnya.

sebab aku dah lama berblogging.walaupun aku baru 18 tahun.aku tahu beza antara blog dan whiteboard.whiteboard adalah alat yang mana para guru gunakan untuk meluahkan perasaan tanpa ada rasa curiga yang murid akan faham ke tak apa yang dia tulis.confident mak jemah kata.

blog pula suatu medium elektronik di mana perkongsian maklumat dijalankan.aku consider diary dikategorikan sebagai maklumat.sebab tu ramai yang melalak di blog.tapi apa yang nak ditekankan adalah...dikk..sila

  • gunakan front yang normal.atau berseni tapi asalkan public boleh dan minat untuk tengok.
  • sparkling tak lahabau sangat.
  • entry panjang.takdak paragraph ka,gambaq ka.berjela jela macam karangan.sapa nak baca.
  • divider tepi susah nak scroll..hah.divider yg keluar.
  • shoutbox ada.senang nak tiggal jejak untuk org yg ketandusan follower macam aku ni.hehe(kepentingan peribadi)
  • kalau boleh elakkan warna blog yang menyilaukan mata.macam blog ni.kahkah.terludah muka sendiri,
ok.bai.haha



  • Share:

You Might Also Like

4 Virus

  1. bukan apa.kadang kadang blog newbie ni lip lap sangat.mungkn sy ni dah tua agaknya.

    BalasPadam
  2. tips yang membantu sekali^^
    btw, bolehkah saya minta sedikit saran untuk blog saya? www.giftasblog.co.vu
    terima kasih^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. uih dah lama entri ni. bahasa pun kasar lagi. maaf lah ya. tapi blog awak dah cantik dan kemas! done follow jugakk

      Padam