Translate

Spesies Perempuan

By Naja - 7:25 PTG

assalammualaikum..

perasan tak kebelakangan ni entri aku macam takde life.kah.apa-apa pun aku nak kau orang klasifikasikan kau orang ni jenis perempuan yang macam mana.eh,laki pun boleh join.aku petik ni dari novel "AKU KAN NOVELIS" seriously.novel ni paling tak corny berbanding novel cintan cintun yang lain.paling penting.dia takkan menghanyutkan kau orang jauh ke alam fantasi dan memberi tamparan yang dasat tentang realiti.gitew..


  1. MANJA.Walaupun lelaki selalu kata diorang tak suka perempuan-perempuan yang kebudak-budakkan seperti ini,tetapi sebenarnya semua orang lelaki suka bila perempuan tu manja dengan diorang.Diorang akan rasa gagah dan perkasa.Cuma diorang taknak mengaku saja sebab diorang malu nak admit diorang mudah tergoda dengan spesies ni.                                      
  2. KEWANITAAN.Spesies ni pandai memasak,menjahit,berbudi bahasa,sopan santun dan sebagainya.Spesies ni selalu menjadi rebutan orang lelaki sebab mereka ni lambang stability dan boleh jaga suami.                                                                                                                                 
  3. INDEPENDENT.Perempuan jenis ni ada karier sendiri dan boleh jaga diri sendiri.Zaman sekarang ramai yang suka perempuan jenis macam ni sebab mereka boleh jaga diri sendiri.                                                                                                      
  4. SPORTY.One of the guysMereka ni disenangi oleh orang lelaki sebab diorang menonton bola,bercakap fasal gajet dan boleh namakan lima syarikat pengeluar tayar yang berbeza.                                                                                                                           
  5. "And then there are people like me.Perempuan yang lelaki cari bila mereka ada masalah,yang lelaki cari bila mereka perlu suara wanita untuk mendengar masalah mereka.Perempuan macam aku orang lelaki tak boleh nak kategori dalam mana-mana bahagian.
Sebab perempuan macam aku mungkin boleh memasak tapi taklah sesedap mana.Mungkin boleh berbincang tentang politik tetapi tidak akan join mereka berborak di kedai kopi.Mungkin manja tetapi takkan tunjukkan dekat orang.Mungkin independent tetapi bukanlah seorang wanita berjaya.Mungkin nampak sesuai dijadikan isteri tetapi tak ada lelaki yang berani hampiri disebabkan aku tahu banyak masalah dan kelemahan mereka kerana aku yang mereka cari bila dirudung masalah.
Perempuan macam aku tidak idealistik dan tidak juga realistik.Perempuan macam aku are doomed to be a loner.Berpuas hati dengan seadanya."

so?kau orang kategori apa?ini petikan asal dari novel ya?aku tak tambah sikit pun.at the end perempuan ni dapat lelaki yang tak pernah korang bayangkan dalam hidup.dan dia juga bukan seperti watak hero mainstream seperti novel lain.he's totally different.

dan aku tahu.semua orang ada personaliti,pernilaian dan taste masing masing..yedak?

  • Share:

You Might Also Like

0 Virus