Translate

sebelah sayap

By Naja - 9:22 PTG

"orang yang melupakan sejarah pasti akan mengulanginya"

"kesalahan yang paling keji adalah apabila anda menangis di atas kesilapan yang sama"

aku baru tengok filem "JOKOWI" tadi.dan aku cuba share pandangan aku terhadap filem tu dgn kawanku melalui whatsapp.terkejut aku bila dia tanya, Jokowi tu siapa?

tentulah bukan salah dia,bukan?sekurangnya dia nak jugak reply.dari orang lain,ambik tahu pun tak.dan bukannya aku nak bagitau jokowi tu penting sangat.tak terjejas pun pemikiran sama ada diorang berhak ke matriks ataupun tidak.lol.

tapi sejarah tu.sejarah yang penting.semestinya setiap orang berbeza ideologinya.dan minatnya juga berbeza,kok.wkwkwk.*gelak indo(n).payah nak jumpa generasi aku yang minat sejarah sangat-sangat setanding dengan minat terhadap math dan kpop.(cuba menyembunyikan betapa menyampahnya aku tengok nombor =..= )

tak.takde nak menyalahkan sesiapa pun.cuba nak cari lagi sebelah sayap untuk ke masa silam.cuba nak cari orang yang bila aku mention tokoh-tokoh sejarah,dia reply "oh~sebab dia tulah negara bla bla ni jadi camni" atau "dia tulah pelopor kebangkitan bla bla" atau sekurang-kurangnya dia tanya "weh tv mana?" dan kitorang akan berbalas-balas quotes dari filem tu.

wahai sebelah sayap..anda di mana?

  • Share:

You Might Also Like

0 Virus