Translate

tonton rancangan realiti untuk mengenal realiti

By Naja - 9:54 PTG

isu remaja sekarang.

kpop haram kenapa hiburan malaysia tak haram.jakim menetapkan pemakaian tertentu untuk penyanyi korea tapi tidak artis malaysia.maka tersebarlah tazkirah-tazkirah panjang lebar di whatsapp mengapa ianya haram dengan tidak mengecualikan hiburan di malaysia.

benda yang senang jadi rumit.ilmu banyak sangat sampai hujah dah menyimpang ikut nafsu.ikut betapa 'setianya dan sanggup matinya aku mempertahankan kpop'.sebab mereka tak salah.ya mereka kafir.kau?

"dont hate the sinner,hate the sin."
sama lah macam
"i dont hate kpop/korea.i hate the fans"
  ke tak sama?haha

anyway,aku pun layan kpop(ikut jenis lagu).layan rancangan varieti dia.tapi aku tak BERIYA.sebab rancangan dia memang way much better dari rancangan malaysia yang drama je lebih.intipati kurang.except rancangan rtm.macam agrotek,suara kita hak kita,etc..

jujurnya,aku tak suka korean sekarang.banyak sangat pengaruh barat.tengok jelah short skirt yang betul2 short tu.takpun short pants yang gaya spender nenek tua tu(maaf cakap).melampau sangat dah sekarang.kalau aku tengok music bank,mak aku mesti cakap,"kesian budak-budak ni."kenapa?

fyi,sebelum debut diorang akan jalani latihan tarian dan nyanyian yang sangat dasyat dan padat.rumah pulak bawah tanah je.mostly lah.lepas debut baru dapat kemudahan segala.sebab tu kalau perasan tarian diorang sama je,cuba group forteen yang buat.terabur habis.lol.

kalau girl group.awal-awal diorang akan gunakan konsep comel.sampai semua dah reach adult age,baru buat konsep sexy.dan diorang mula hire budak-budak ni start belasan tahun.T_T.kisahnya sekarang bagi aku syarikat muzik korea ialah kilang penari dan penyanyi.

oh kalau kau ingat benda ni terjadi pada idol saja,kau silap.menurut statistik dunia,korea merupakan negara kedua mempuyai pekerja paling rajin(paksaan mungkin).kos hidup yang terlampau tinggi memaksa diorang berusaha keras.tapi tahu apa yang menarik? diorang tak pernah jadi amah di negara orang.itu yang aku salute.

aku takkan dapat tahu semua ni kalau aku asyik ke konsert kpop je.aku tau sebab aku tengok rancangan realiti/varieti diorang.kat situ,korang tahu realiti hidup sebenar mereka.baru2 ni ada rancangan My Neighbour Charles.rancangan tu buat aku sedar bertapa teruknya gaya hidup dan permikiran masyarakat sana.boleh kata agak tertutup mindanya.

kenapa mesti korea saja?sebab rancangan korea dah berlambak-lambak dekat tv malaysia ni.mana yang aku tekan mesti korea.permintaan yang tinggi mungkin.mungkin juga aku akan kupas realiti hidup masyarakat thailand kalau dramanya ada di malaysia.oh,kalau tak berpuas hati dengan pandangan aku kali ni,sila komen bebentuk hujah yang matang dan releven.mungkin aku salah? ^_^

  • Share:

You Might Also Like

2 Virus

  1. hehe. sy pn tgk gak my neighbor charles. baru2 ni diorang ada casts org muslim. btw rasanya org korea ni lebih byk kot pakai sluar pendek berbanding selebriti mat salleh sana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah.part paling kesian mintak wine dekat restoren dia.T_T.

      kan? mat salleh pun pernah tanya asal skirt high school diorang pendek sangat.lulz

      Padam