Translate

The Lesson

By Naja - 2:45 PTG



okay kali ni aku nak share satu episod (The Lesson) dalam kartun The Amazing World Of Gumball.ni kartun feveret kedua aku selepas Adventure Time.kenapa? sebab kartun ni banyak pengajaran.dan aku tak rasa kartun ni untuk budak-budak.haha.

so kisahnya si Gumball(biru) dan Darwin(oren) ni kena studi untuk exam.dan mereka habiskan masa dengan main-main.eh kenapa sama macam aku ni.XD.



jadi si Darwin ajak cheat sikit.well,SIKIT..



dan ofkos kena tangkap.dan mereka didenda duduk di kelas tahanan masa cuti sekolah.

jadi dalam tahanan,mereka dibuli.untuk dapat perlindungan,mereka kena bantu salah satu ahli kelas tu lari dari situ.






Escape From Detention Song


Well, I cheated on a math test,
teacher says I gotta pay.
Doin' time up at the schoolhouse
and it gets worse everyday.


I've done a lot of bad things,
as freedom wilted away.
I've seen a lot of sad things,
and it gets worse everyday.


I never was a bad guy,
'til I was put away.
Now I'm stealin', cheatin', lyin',
and it gets worse everyday.


They think I learned my lesson,
That crime just doesn't pay.
But stuck here in detention,
I have found another way.


I'm the baddest kid in the prison,


and I get worse everyday...

pengajarannya di sini.menahan sekumpulan pelajar bermasalah di satu tempat takkan menjadikan mereka baik.ianya cuma satu penyelesaian untuk mengasingkan mereka supaya tak menyusahkan masyarakat.

dan aku yakin inilah yang terjadi dalam sekolah juvana.kau buli budak sekolah,masuk situ,jumpa orang yang lagi teruk.seterusnya,kau akan jadi lebih teruk.tapi naahh,aku rasa sekolah juvana di malaysia tak seteruk di luar negara.masih ada harapan.diorang pun ada belajar untuk ke alam pekerjaan dalam tu kan? so janganlah pandang pelajar-pelajar tu sebagai banduan,bila kita tak tau masa silam dia macam mana.

ni full episod kartun ni.


  • Share:

You Might Also Like

0 Virus