Translate

Sarcasm

By Naja - 7:16 PG


Lepas satu-satu budaya barat yang diamalkan di malaysia.persoalannya,perlu atau tidak?bagus atau jelek? Benar atau salah?


Ok tak mukadimah cenggitu.kahkah


Jadi mesti korang fikir aku menentang budaya sarcasm ni kan? Hell no! I love it! -contoh sarcasm.😂😂


Aku taktau kalau aku boleh panggil sarcasm ni satu budaya.tapi,yang jelasnya rakyat malaysia masih tak familiar lah dengan budaya ni.rakyat malaysia ni macam kapas-lembut dan jujur orangnya(analogi yg jelas tak sesuai).macam kebanyakan ahli politik-contoh sarcasm.lagi.

Jadi apa point aku dekat sini? Suka ke tak benda ni dipraktikkan di malaysia?

Suka.dan tak.

Aku ni bukan lah seorang penasihat.tapi cuma pemberi nasihat yang dhaif dan kudus.😅aku tahu kita seronok being sarcastic with malaysia people.sebab diorang senang percaya.cakap macam-macam,dosa ke pahala dilanggar.bila orang lain tegur katalah dia ni bodoh-tak faham aku buat lawak je.seronok kan?bila cuma kita yang faham.kita rasa kita pandai.kita rasa kita setaraf dengan masyarakat luar negara.

Nak tanya apa yang kita dapat? Aku betul tak kisah kalau lawak tu simple simple-tak menyentuh sensitiviti mana-mana pihak.sebab rakyat malaysia ni sensitif orangnya kalau kau tak suka,boleh pergi US sana.dekat sana lawan lah sarcasm engkorang tu.baru buku bertemu ruas.

We gained nothing from being sarcastic.except,their hatred.kenapa berusaha nak cari musuh ramai-ramai?musuh tu takyah nak cari-memang ada.yang kena cari tu kawan.kawan ni susah cari.

Kalau korang ada twitter,mesti kenal @fifirimau . ratu sarcasm.aku suka dia ni.tapi ramai yang tak suka dia-sebab suka kacau budak kpop,belieber dan bangsa johor.hahahaha.masyarakat yang senang rabak.aku ade jugak follow lelaki ni,seorang anti-femimist.aku pernah buat entry pasal feminist ni-yg aku lebih suka panggil feminazi.

Dua dua ni suka ulas isu berat.isu yang boleh buat gaduh lah katakan.aku tak sokong mana mana pihak.aku sentiasa neutral.ph7 katekan.haha.

Cuma nak korang bayangkan-apa yang akan jadi bila rakyat malaysia dah sinonim dengan budaya ni.seperti mana budaya hipster dah menerjah masuk di jiwa anak muda.kalaulah budaya sarcasm ni dah sebati.tak ke payah dah nak tau apa yang betul apa yang salah? Semua orang cakap benda yang sebaliknya.susah kan hidup?

  • Share:

You Might Also Like

1 Virus

  1. Hi, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

    BalasPadam