Translate

Kiah

By Naja - 12:24 PTG

Aku lupa rupa Kiah,tapi aku ingat yang dia tinggi dan cantik. Aku intake kedua,kalau aku main sebat je,aku ingat Kiah dengan kawan kawan dia senior. Intake kedua tak diberitahu dalam dorm tu semua sama umur. Intake kedua dicampak,dan dibiar survive sendiri. Thats how SBPs work.

Masa satu batch kami kena dena denda kem jati diri sebab guys bergaduh dengan senior,kitorang pergi hutan mana entah balik jalan kaki. Pumping dalam laut,jadi pasir tambahkan teruk luka bergesel peha sebab aku gemuk. Aku sampai asrama jalan jungkit jungkit.

Sepanjang jalan balik,junior penuh tepi balkoni. Warden kata, "itu pengajaran bagi batch yang degil" Aku rasa senior lagi syaitan,tapi sebab diorang cerdik jadi masalah selesai.

Aku naik bilik terus mandi. Shit,burn habis luka aku sebab kena jemur tengah panas tadi. First time aku tido pakai kain sekolah lepas sapu minyak gamat. Nasib baik esok cuti,jadi boleh sodorm je. Kalau tak,aku kene turun tingkat empat mengesot pakai tangan.

Masa aku naik katil (double decker), baru perasan Kiah berselubung dekat tengah dorm. Yelah,dari tadi aku duduk menyumpah cikgu pkbm yang buat aku jalan jungkit seminggu. Kawan sedorm tanya kenapa?,aku just dengar dengar ayam (?) Sebab masa form 4 aku agak 'apa korang nak buat-buatlah,janji aku masih hidup'.

Rupanya Kiah ada penyakit perut kronik,baru lepas operate tapi semangat batch dia menebal dalam diri.Takpelah,setahun lepas tu dia jadi penolong ketua pelajar. Yelah, jalan kaki berkilo kilometer macam tu siapa je tak sakit. Sekurangnya sakit hati. Aku assume dia dah dirawat dan balik naik pajero. Tapi still pelik lah sebab dia tak kena tahan ward.tapi pelik aku tak lama,sebab lagi lama aku tidor. Kena bangun pukul 3 pagi kot-kasik can lah.

Kiah masih hidup esoknya. Tapi aku tak ingat apa jadi lepas tu sebab aku tak kisah sangat. Lepas dia jadi set set MT(majlis tertinggi) setahun lepas tu, dia duduk bilik asing. Bilik pink namati yang pelajar biasa masuk sebab ada problem je dan satu satunya bilik yang ada meja studi. Aku lagi lah tak ambik kisah dengan dia lepas tu sampailah dia panggil aku dengan budak budak lain pergi bilik tu pada suatu malam.

Kena panggil dengan MT tak cuak mana,aku lagi cuak masa diorang suruh aku jadi Biro Dobi. Like, wtf mayn. Alasan dia masa form 4 aku yang paling rajin basuh baju. Seminggu sekali. Yelah, diorang sebulan sekali baru bawak luggage masuk dobi.

Aku rasa sekarang Kiah sambung medic kot. Bila sembang dalam group, diorang tak main lah soalan "bila cuti sem", tapi "bila nak balik Malaysia". Sebelum masuk U Kiah ada pesan, "Janganlah korang nanti join kelab-kelab politik partisan"

Oh Zakiah.



  • Share:

You Might Also Like

0 Virus