Translate

That tiny broken pieces

By Naja - 8:05 PTG

Aku annoyed. Aku tak suka pandang muka orang bila dia buat aku annoyed. Immature isnt it? 


Tak sampai sebulan aku dah annoyed dengan rumah ni. Semua orang memendam. Masing-masing jaga perasaan,taknak keruhkan keadaan. 

Tapi ayah.. selalu buat aku annoyed. Aku taktau lah kenapa dia selalu macam tu. Dia tak ade role model sebab dia anak lelaki tunggal? Sebab dia cuba nak faham anak dia walaupun dah terlambat? Sebab dia sayang anak dia? Bagitau lah! Aku tak faham! 

Aku rasa bersalah setiap kali aku annoyed dengan dia. Rasa bersalah ni memenatkan tahu? Aku nak marah,tapi aku tak boleh. Aku nak menangis,tapi aku tahan. Sebab dia yang paling banyak susah. Its really worn me out.

Aku kesian dengan adik. Beza umur dia jauh dengan kami. Kami semua duduk asrama masa dia kecik. Aku tau..dia kurang sesuatu. Aku selalu marah dia untuk lepaskan stress. Tapi kau tahu kan? Joke arent that funny when times gone.

Aku marah sebab dia selalu keluar malam. Ayah marah sebab dia main game sampai pagi. Dan dia tak suka makan nasi. Dan ayah bagitau tadi dia 'babil' masa buka puasa tadi. What are he supposed to do then? 

Dia jadi sangat senyap sekarang. Aku teringin nak ada adik yang aku atau dia boleh borak pasal rahsia kami. Pasal orang yang kami tak suka,atau crush yang kami takkan dapat sampai bila-bila. Tapi adik aku terlalu senyap. Aku tak dapat teka,apa dia marah? Apa dia sedih? I guess this siblings goal only apply on korean drama isnt it? 

Dan aku baru sedar..dalam ramai-ramai kawan lain lain sekolah yang aku ada..tak ada sorang pun yang aku boleh share masalah aku macam ni. Dan aku lebih suka share cerita ni dekat sini sebab tak ade yang kenal aku macam mana.Sedih kan? Keluarga aku nampak paling tenang,tapi aku tetap tak tenang.


  • Share:

You Might Also Like

1 Virus

  1. sian awak. sy fhm keadaan awak. takpe. sabar. hidup mesti diteruskan

    BalasPadam